Estońska firma technologiczna Elmo dostaje zgodę na produkcję AI do autonomicznych samochodów

Elmo, estońska firma stojąca za pierwszą na świecie technologią zdalnej jazdy dopuszczoną do ruchu drogowego, przekroczyła ważny kamień milowy w dziedzinie innowacji w zakresie technologii zdalnych. Estoński Departament Ruchu Drogowego oficjalnie zatwierdził autonomiczny system hamowania Elmo zasilany przez AI, dzięki czemu technologia jazdy zdalnej może działać bez kierowcy przy wyższych prędkościach i bez ograniczeń obszarowych.

Ten postęp w dziedzinie autonomicznej mobilności dodatkowo umacnia pozycję lidera Elmo w sektorze jazdy zdalnej, oferując bezpieczne, skalowalne i solidne protokoły komunikacyjne dla rozwiązań technologicznych w zakresie mobilności miejskiej, bezpieczeństwa drogowego i zastosowań wojskowych.
– Nasz zespół jest bardzo zadowolony z postępu technologicznego i regulacyjnego, jaki osiągnęliśmy w ciągu ostatniego roku, co pozwala nam teraz skupić się na dostarczaniu naszych rozwiązań naszym klientom. Nasz kanał klientów obejmuje wielu operatorów car-sharingu w UE, w tym Niemcy, z dalszą potencjalną ekspansją na Bliski Wschód i Stany Zjednoczone. Równolegle ze sprzedażą rozwijamy również ulepszenia AI i uczenia maszynowego, aby zapewnić jeszcze bezpieczniejsze wrażenia z telejazdy, koncentrując się zarówno na bezpieczeństwie funkcjonalnym, jak i standardach bezpieczeństwa operacyjnego – komentuje Enn Laansoo, junior CEO i współzałożyciel Elmo.

– Ten kamień milowy podkreśla technologiczne przywództwo Elmo w zakresie technologii zdalnej jazdy i siłę jego zasobów technicznych, zdolnych do wydajnego opracowywania gotowych do drogi rozwiązań bezzałogowych zasilanych przez AI — cieszy się Ragnar Meitern, partner zarządzający Highgoal Capital, wczesnego inwestora w Elmo i innych szybko rozwijających się firmach technologicznych w sektorze mobilności, w tym w Bolt. – Ich zorientowany na cel postęp i doświadczenie operacyjne wyjątkowo pozycjonują Elmo w kontekście ekspansji na dużą skalę, czyniąc je jeszcze bardziej atrakcyjną firmą deep-tech w sektorze transportu.

Od czasu uruchomienia pierwszej legalnej na drogach usługi teledrive w publicznym car sharingu w Estonii i Finlandii, Elmo wdrożyło swoją technologię na drogach publicznych w Paryżu, Amsterdamie, Berlinie, Monachium, Hamburgu, Helsinkach, Zurychu, Krakowie, Los Angeles itp., a wkrótce także na autostradach w Ontario. Wdrożenie sprawia, że ​​Elmo jest najszerzej testowanym i stosowanym rozwiązaniem teledrivingu na rynku, pokazującym zaangażowanie firmy w zgodność z przepisami i funkcje bezpieczeństwa. Zdalnie sterowane pojazdy 4×4 Elmo są również aktywnie wykorzystywane na pierwszej linii frontu na Ukrainie, wspierając kluczowe operacje w trudnych warunkach.

Technologia klasy motoryzacyjnej Elmo zapewnia praktyczną alternatywę dla pojazdów w pełni autonomicznych, oferując wydajność teledrivingu przy niższych kosztach sprzętu i wdrożenia.
– Połączenie osiągnięć regulacyjnych Elmo i wdrożenia w świecie rzeczywistym w różnych sektorach w oparciu o inteligentną technologię przygotowuje grunt pod nową erę adaptowalnych usług mobilnych. Wierzymy, że zdalne sterowanie pojazdem jest kluczowe w zautomatyzowanej mobilności i jesteśmy pod wrażeniem silnego i zorientowanego na rozwiązania zespołu Elmo – mówi Richard Woller, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy konsultingowej ds. technologii schwarzenberg.tech.

Dzięki trwającej rundzie pozyskiwania funduszy, Elmo aktywnie stara się rozszerzyć swoje możliwości i budować swoją globalną obecność. Firma planuje rozszerzyć swoje operacje europejskie i rozważa wejście na rynek północnoamerykański, potencjalnie wprowadzając licencjonowanie technologii dla firm zajmujących się wynajmem samochodów, bezpieczeństwem drogowym i wojskiem. Ta ostatnia zgoda nie tylko przygotowuje grunt pod kolejną fazę wzrostu, ale także stanowi atrakcyjną okazję dla inwestorów, klientów i miast zainteresowanych najnowocześniejszą technologią zdalnego sterowania pojazdem do różnych zastosowań, w tym taksówek autonomicznych i niedrogich opcji transportu.