Elmo, estońska firma stojąca za pierwszą na świecie technologią zdalnej jazdy dopuszczoną do ruchu drogowego, przekroczyła ważny kamień milowy w dziedzinie innowacji w zakresie technologii zdalnych. Estoński Departament Ruchu Drogowego oficjalnie zatwierdził autonomiczny system hamowania Elmo zasilany przez AI, dzięki czemu technologia jazdy zdalnej może działać bez kierowcy przy wyższych prędkościach i bez ograniczeń obszarowych.
Ten postęp w dziedzinie autonomicznej mobilności dodatkowo umacnia pozycję lidera Elmo w sektorze jazdy zdalnej, oferując bezpieczne, skalowalne i solidne protokoły komunikacyjne dla rozwiązań technologicznych w zakresie mobilności miejskiej, bezpieczeństwa drogowego i zastosowań wojskowych.
– Nasz zespół jest bardzo zadowolony z postępu technologicznego i regulacyjnego, jaki osiągnęliśmy w ciągu ostatniego roku, co pozwala nam teraz skupić się na dostarczaniu naszych rozwiązań naszym klientom. Nasz kanał klientów obejmuje wielu operatorów car-sharingu w UE, w tym Niemcy, z dalszą potencjalną ekspansją na Bliski Wschód i Stany Zjednoczone. Równolegle ze sprzedażą rozwijamy również ulepszenia AI i uczenia maszynowego, aby zapewnić jeszcze bezpieczniejsze wrażenia z telejazdy, koncentrując się zarówno na bezpieczeństwie funkcjonalnym, jak i standardach bezpieczeństwa operacyjnego – komentuje Enn Laansoo, junior CEO i współzałożyciel Elmo.
– Ten kamień milowy podkreśla technologiczne przywództwo Elmo w zakresie technologii zdalnej jazdy i siłę jego zasobów technicznych, zdolnych do wydajnego opracowywania gotowych do drogi rozwiązań bezzałogowych zasilanych przez AI — cieszy się Ragnar Meitern, partner zarządzający Highgoal Capital, wczesnego inwestora w Elmo i innych szybko rozwijających się firmach technologicznych w sektorze mobilności, w tym w Bolt. – Ich zorientowany na cel postęp i doświadczenie operacyjne wyjątkowo pozycjonują Elmo w kontekście ekspansji na dużą skalę, czyniąc je jeszcze bardziej atrakcyjną firmą deep-tech w sektorze transportu.
Od czasu uruchomienia pierwszej legalnej na drogach usługi teledrive w publicznym car sharingu w Estonii i Finlandii, Elmo wdrożyło swoją technologię na drogach publicznych w Paryżu, Amsterdamie, Berlinie, Monachium, Hamburgu, Helsinkach, Zurychu, Krakowie, Los Angeles itp., a wkrótce także na autostradach w Ontario. Wdrożenie sprawia, że Elmo jest najszerzej testowanym i stosowanym rozwiązaniem teledrivingu na rynku, pokazującym zaangażowanie firmy w zgodność z przepisami i funkcje bezpieczeństwa. Zdalnie sterowane pojazdy 4×4 Elmo są również aktywnie wykorzystywane na pierwszej linii frontu na Ukrainie, wspierając kluczowe operacje w trudnych warunkach.
Technologia klasy motoryzacyjnej Elmo zapewnia praktyczną alternatywę dla pojazdów w pełni autonomicznych, oferując wydajność teledrivingu przy niższych kosztach sprzętu i wdrożenia.
– Połączenie osiągnięć regulacyjnych Elmo i wdrożenia w świecie rzeczywistym w różnych sektorach w oparciu o inteligentną technologię przygotowuje grunt pod nową erę adaptowalnych usług mobilnych. Wierzymy, że zdalne sterowanie pojazdem jest kluczowe w zautomatyzowanej mobilności i jesteśmy pod wrażeniem silnego i zorientowanego na rozwiązania zespołu Elmo – mówi Richard Woller, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy konsultingowej ds. technologii schwarzenberg.tech.
Dzięki trwającej rundzie pozyskiwania funduszy, Elmo aktywnie stara się rozszerzyć swoje możliwości i budować swoją globalną obecność. Firma planuje rozszerzyć swoje operacje europejskie i rozważa wejście na rynek północnoamerykański, potencjalnie wprowadzając licencjonowanie technologii dla firm zajmujących się wynajmem samochodów, bezpieczeństwem drogowym i wojskiem. Ta ostatnia zgoda nie tylko przygotowuje grunt pod kolejną fazę wzrostu, ale także stanowi atrakcyjną okazję dla inwestorów, klientów i miast zainteresowanych najnowocześniejszą technologią zdalnego sterowania pojazdem do różnych zastosowań, w tym taksówek autonomicznych i niedrogich opcji transportu.
Leave a Reply