JPMorgan Chase, największy bank w USA, zaczął pozywać klientów za oszustwa czekowe, twierdząc, że niesłusznie wypłacili środki, nielegalnie wykorzystując tymczasową usterkę techniczną, która jeszcze niedawno była przebojem na TikToku.
Usterka, do której doszło pod koniec sierpnia pozwalała klientom wpłacać duże czeki w bankomatach i wypłacać środki bezpośrednio przed rozliczeniem czeków, nawet jeśli te zostały później odrzucone.
Chase złożył w poniedziałek cztery pozwy w sądach federalnych w Los Angeles, Houston i Miami, oskarżając dwie osoby i dwie firmy o nielegalne zatrzymanie ponad 661 tys. dolarów po tym, jak zdeponowane przez nich czeki uznano za podrobione lub sfałszowane.
W największej sprawie Chase powiedział, że mężczyzna z Houston nadal jest winien niemal 291 tys. dolarów po wypłaceniu przez dwa dni większości z czeku na kwotę 335 tys. dolarów, który zamaskowany mężczyzna wpłacił na jego konto 29 sierpnia. Chase powiedział, że czek został odrzucony 4 września.
Wszystkie cztery pozwy oskarżają oskarżonych o naruszenie umów depozytowych i domagają się zwrotu nienależnie wypłaconych środków wraz z innymi kosztami. JPMorgan z siedzibą w Nowym Jorku poinformował, że prowadzi sprawy i współpracuje z organami ścigania, aby zapewnić pociągnięcie ludzi do odpowiedzialności. W zeszłym miesiącu Wall Street Journal poinformował, że bank bada tysiące możliwych przypadków oszustw czekowych.
– Oszustwo to przestępstwo, które dotyka każdego i podważa zaufanie do systemu bankowego — mówi w oświadczeniu Drew Pusateri, rzecznik JPMorgan.
Oszustwa czekowe są przestępstwem federalnym. Wiele banków, w tym Chase, umożliwia klientom dostęp do części wartości czeków do czasu ich rozliczenia.
Leave a Reply