Brytyjski rząd potwierdza, że zakaz reklam śmieciowego jedzenia w telewizji przed godziną 21:00 wejdzie w życie 1 października 2025 r. – informuje BBC. To jednak nie jedyny problem, z którym zmierzą się „restauracje inne, niż wszystkie”. Rząd zapowiada, że przełom w reklamie śmieciowego jedzenia zostanie wprowadzony wraz z całkowitym zakazem płatnych reklam internetowych. Oba rozporządzenia mają na celu walkę z otyłością wśród dzieci.
Poprzedni brytyjski rząd zobowiązał się do wprowadzenia zakazu w 2021 r., gdy premierem był Boris Johnson, ale odłożono to w czasie, aby dać branży więcej czasu na przygotowanie się.
Obecny minister zdrowia, laburzysta Andrew Gwynne podkreślił jednak, że rząd chce „rozwiązać problem wprost” i „bez dalszej zwłoki”.
„Te ograniczenia pomogą chronić dzieci przed narażeniem na reklamy mniej zdrowej żywności i napojów, które, jak pokazują dowody, wpływają na ich preferencje żywieniowe od najmłodszych lat” — wyjaśnił Gwynne w swoim pisemnym oświadczeniu złożonym w Izbie Gmin w czwartek.
Zgodnie z rządowymi propozycjami, istnieje dwuetapowe podejście do definiowania produktu, który jest uważany za „mniej zdrowy”. Pierwotnie określano go jako „posiadający wysoką zawartość tłuszczu, soli lub cukru”.
W odpowiedzi na konsultacje z 2022 r. rząd stwierdził, że istnieje potrzeba większej jasności co do zakresu ograniczeń. Poinformowano, że zostaną podane dalsze wskazówki, aby wyjaśnić, które produkty spożywcze i napoje mieszczą się w każdej kategorii.
Wiele produktów będzie zwolnionych z nowych ograniczeń, ponieważ podlegają już odrębnym przepisom. Należą do nich mieszanki dla niemowląt, przetworzone produkty zbożowe dla niemowląt, produkty zastępujące dietę, napoje lecznicze i zatwierdzone produkty zastępujące posiłki.
Leave a Reply