Dubliński koncern Avia Solutions Group, największy na świecie dostawca usług ACMI (samoloty, załoga, konserwacja i ubezpieczenia), uruchamia swoje pierwsze globalne centrum usług w Manili na Filipinach. Oczekuje się, że centrum rozpocznie działalność w styczniu 2025 r., koncentrując się przede wszystkim na wspieraniu operacji technicznych i lotniczych linii lotniczych ASG oraz organizacji MRO (konserwacja, naprawy i remonty). Będzie ono także przyczyniać się do usług korporacyjnych, w tym IT, płac, finansów i innych funkcji administracyjnych w spółkach zależnych Grupy.
Avia Solutions Group Global Services Philippines będzie odpowiadać za szeroki zakres funkcji, w tym te specyficzne dla branży lotniczej, w tym wsparcie operacji lotniczych, planowanie konserwacji i zarządzanie dokumentacją techniczną.
Grupa wybrała Filipiny z kilku kluczowych powodów, w tym z uwagi na głębię i jakość lokalnej puli talentów oraz strategiczne położenie kraju. Azja Południowo-Wschodnia ma najszybciej rozwijający się rynek podróży lotniczych na świecie, a Boeing prognozuje 8 proc. roczny wzrost ruchu w ciągu najbliższych 20 lat. To jeden z regionów, w którym Grupa widzi największy potencjał ekspansji, w tym plany uzyskania Certyfikatu Operatora Lotniczego na Filipinach. W ostatnich latach utworzyła linie lotnicze w Tajlandii, Indonezji i Australii, planując dalszą rozbudowę swojej obecności w regionie.
– Global Services Centre zapewni kompleksowe rozwiązania w zakresie zdalnej siły roboczej dostosowane do naszych firm, wzmacniając ich globalne operacje i umożliwiając zrównoważony wzrost. Uważamy to za naturalny krok w globalnej strategii rozwoju grupy — mówi Jonas Janukenas, dyrektor generalny Avia Solutions Group.
– Talenty dołączające do nas mogą spodziewać się prawdziwie międzynarodowej kultury, konkurencyjnych wynagrodzeń i możliwości pracy nad projektami, które zwiększają wydajność globalnych operacji lotniczych. A ponieważ ciągłe doskonalenie jest kluczowym filarem kultury pracy Avia Solutions Group, nasi nowi współpracownicy będą mogli szybko awansować, aby rozwijać się wraz z nami i budować znaczącą karierę w obszarze, który nie zna granic – lotnictwie – deklaruje Fernando Bernardo Beluan, szef Avia Solutions Group Global Services Centre.
Global Services Centre będzie wspierać rozległe portfolio korporacyjne Grupy, które obejmuje sześć kontynentów, ponad 250 firm i ponad 14 tys. profesjonalistów. Avia Solutions Group specjalizuje się w szerokiej gamie usług lotniczych, w tym leasingu ACMI, konserwacji samolotów, szkoleniu pilotów i załóg, obsłudze naziemnej i nie tylko. Obecnie Grupa posiada 11 Air AOC, co pozwala jej liniom lotniczym działać w ponad 60 krajach.
Ze względu na globalny charakter działalności Grupy, Centrum będzie działać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zapewniając nieprzerwane wsparcie i usługi. Podobnie jak większość globalnych firm zakładających swoje centra na Filipinach, Avia Solutions Group Global Services Centre będzie znajdować się w dzielnicy biznesowej Bonifacio Global City, Metro Manila.
Avia Solutions Group, największy na świecie dostawca usług ACMI, obsługuje flotę 221 samolotów na 6 kontynentach. Grupa, wspierana przez 14 tys. profesjonalistów, jest spółką dominującą dla ponad 250 spółek zależnych, w tym SmartLynx Airlines, Avion Express, BBN Indonesia Airlines i KlasJet. Grupa świadczy również szereg usług lotniczych – to MRO (konserwacja, naprawa i przeglądy), szkolenie pilotów i załóg, obsługę naziemną, a także szereg powiązanych usług lotniczych.
Leave a Reply