Niemiecki producent samochodów luksusowych BMW informuje, że wycofuje pojazdy z powodu widocznych problemów z hamulcami. To między innymi te problemy wpłynęły na decyzję bawarskiego producenta samochodów o obniżeniu swoich oczekiwań dotyczących tegorocznej sprzedaży i zysków.
BMW ogłosiło we wtorek (10.09) szeroko zakrojoną akcję wycofanie z rynku pojazdów, oraz wstrzymania dostaw już sprzedanych aut, które jeszcze nie dotarły do klientów. Producent poinformował również, że obniża swoje oczekiwania dotyczące zysków i sprzedaży z powodu problemu, w połączeniu ze zmniejszonym popytem w Chinach.
BMW twierdzi, że problemy z układem hamulcowym dotyczą łącznie ponad 1,5 miliona samochodów. Koszty napraw gwarancyjnych osiągną kilkaset milionów euro tylko w tym kwartale, w związku z czym konieczna była także redukcja zaplanowanych na ten rok zysków ze sprzedaży samochodów. W rzeczywistości może to być pierwszy od dawna rok, w którym wyniki sprzedaży egzemplarzowej samochodów będą dla BMW ujemne, przynajmniej w drugiej połowie roku.
Koncern Continental, który produkuje zintegrowany układ hamulcowy dla BMW, poinformował o wadach produkcyjnych komponentu elektronicznego układu hamulcowego, które trzeba możliwie najszybciej wymienić. Choć Continental zapewnia, że pomimo wady produkcyjnej nie maniebezpieczeństwa, że wydajność hamowania spadnie poniżej wymaganych prawnie norm, producent samochodów zdecydował się na wycofanie z rynku całej wyprodukowanej w oparciu o wadliwy komponent partii wozów.
BMW — do którego należą również marki Rolls Royce i Mini — poinformowało, że spodziewa się niewielkiego spadku dostaw pojazdów w tym roku w porównaniu z ubiegłym, po tym jak wcześniej przewidywano niewielki wzrost.
Producent samochodów obniżył również swoje prognozy rentowności, spodziewając się w tym roku marż na poziomie od 6 do 7 proc., w porównaniu z wcześniejszymi 8–10 proc. Akcje BMW spadły o prawie 8 proc. bezpośrednio po ostrzeżeniu o zyskach, podczas gdy akcje dostawcy Continental spadły o 7 proc. Również w ubiegłym miesiącu BMW wycofało 1,4 mln pojazdów w Chinach – tym razem powodem były wadliwe poduszki powietrzne.
Leave a Reply