BMW wycofuje z rynku 1,5 miliona samochodów z powodu problemów z hamulcami

Niemiecki producent samochodów luksusowych BMW informuje, że wycofuje pojazdy z powodu widocznych problemów z hamulcami. To między innymi te problemy wpłynęły na decyzję bawarskiego producenta samochodów o obniżeniu swoich oczekiwań dotyczących tegorocznej sprzedaży i zysków.

BMW ogłosiło we wtorek (10.09) szeroko zakrojoną akcję wycofanie z rynku pojazdów, oraz wstrzymania dostaw już sprzedanych aut, które jeszcze nie dotarły do ​​klientów. Producent poinformował również, że obniża swoje oczekiwania dotyczące zysków i sprzedaży z powodu problemu, w połączeniu ze zmniejszonym popytem w Chinach.

BMW twierdzi, że problemy z układem hamulcowym dotyczą łącznie ponad 1,5 miliona samochodów. Koszty napraw gwarancyjnych osiągną kilkaset milionów euro tylko w tym kwartale, w związku z czym konieczna była także redukcja zaplanowanych na ten rok zysków ze sprzedaży samochodów. W rzeczywistości może to być pierwszy od dawna rok, w którym wyniki sprzedaży egzemplarzowej samochodów będą dla BMW ujemne, przynajmniej w drugiej połowie roku.

Koncern Continental, który produkuje zintegrowany układ hamulcowy dla BMW, poinformował o wadach produkcyjnych komponentu elektronicznego układu hamulcowego, które trzeba możliwie najszybciej wymienić. Choć Continental zapewnia, że pomimo wady produkcyjnej nie maniebezpieczeństwa, że ​​wydajność hamowania spadnie poniżej wymaganych prawnie norm, producent samochodów zdecydował się na wycofanie z rynku całej wyprodukowanej w oparciu o wadliwy komponent partii wozów.

BMW — do którego należą również marki Rolls Royce i Mini — poinformowało, że spodziewa się niewielkiego spadku dostaw pojazdów w tym roku w porównaniu z ubiegłym, po tym jak wcześniej przewidywano niewielki wzrost.

Producent samochodów obniżył również swoje prognozy rentowności, spodziewając się w tym roku marż na poziomie od 6 do 7 proc., w porównaniu z wcześniejszymi 8–10 proc. Akcje BMW spadły o prawie 8 proc. bezpośrednio po ostrzeżeniu o zyskach, podczas gdy akcje dostawcy Continental spadły o 7 proc. Również w ubiegłym miesiącu BMW wycofało 1,4 mln pojazdów w Chinach – tym razem powodem były wadliwe poduszki powietrzne.