To koniec konfliktu Meta, spółki właściciela serwisu społecznościowego Facebook z organami nadzorczymi na rynku brytyjskim. Urząd ds. Konkurencji i Rynków akceptuje zmiany Meta w przepisach dotyczących danych reklamowych.
Brytyjski organ nadzorujący konkurencję poinformował we wtorek (20.08), że zaakceptował zaproponowane przez Meta zmiany w sposobie, w jaki wykorzystuje dane klientów reklamujących się na globalnej platformie mediów społecznościowych. W maju Meta zobowiązała się ograniczyć sposób, w jaki wykorzystuje dane klientów reklamujących się, aby zapobiec uzyskaniu nieuczciwej przewagi.
Zgodnie z pierwotnymi zobowiązaniami reklamodawcy na platformach Meta mogli „zrezygnować” z wykorzystywania swoich danych do ulepszania Facebook Marketplace.
Jednak nowa propozycja gwarantuje, że żadne dane reklamodawców Facebook Marketplace nie zostaną wykorzystane do ulepszania platformy e-commerce bez konieczności wyrażenia zgody lub rezygnacji – poinformował właśnie brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków.
„CMA stwierdził, że zmiany wykraczają poza pierwotne zobowiązania i nie pogorszą sytuacji żadnego reklamodawcy. W rezultacie CMA zaakceptował proponowaną zmianę” — oświadczyło biuro CMA. Nadzorca wszczął dochodzenie w 2021 r., badając, czy platforma ma nieuczciwą przewagę w takich obszarach, jak internetowe ogłoszenia drobne i randki online, w sposobie gromadzenia i wykorzystywania danych użytkowników Facebooka na brytyjskim rynku.
W zeszłym roku Amazon.com zobowiązał się do niekorzystania z danych rynkowych od konkurencyjnych sprzedawców, aby zapewnić równe warunki działania sprzedawcom zewnętrznym.
Leave a Reply