Chiński BYD wykorzysta autonomiczny system jazdy Huawei w terenowych pojazdach elektrycznych

Chiński gigant pojazdów elektrycznych BYD podpisał własnie umowę z koncernem Huawei na wykorzystanie zaawansowanego autonomicznego systemu jazdy chińskiego potentata w nowych technologiach i wykorzysta go w terenowych pojazdach elektrycznych Fangchengbao.

Bao 8 SUV z linii Fangchengbao będzie pierwszym modelem BYD wyposażonym w inteligentny system jazdy Qiankun firmy Huawei i trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Połączenie jest konsekwencją wysiłków BYD zmierzających do przejścia na wyższy poziom produkcji. Firma zamierza zwiększyć sprzedaż swoich marek premium Denza, Fangchengbao i Yangwang w celu poprawy rentowności. Według danych China Association of Automobile Manufacturers, te trzy marki stanowiły zaledwie 5 proc. całkowitej sprzedaży w pierwszej połowie roku.
Wykorzystanie technologii Huawei jest również efektem presji na chińskiego producenta, żeby dogonił światowych konkurentów w zakresie wzmacniania konfiguracji inteligentnej jazdy dzięki wewnętrznemu rozwojowi.

BYD zdominowało rynek EV dzięki znacznej przewadze kosztowej dzięki strategii tzw. integracji pionowej, która polega na samodzielnej produkcji kluczowych komponentów, takich jak np. baterie do samochodów.

Firma od zeszłego roku intensywnie inwestuje w rozwój własnego zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS), zatrudniając tysiące inżynierów. Nadal polega na zewnętrznych dostawcach w zakresie inteligentnych funkcji w modelach wyższej klasy, w tym na wykorzystaniu Momenta ADAS w samochodach Denza.
ADAS Huawei jest również na pokładzie niemieckich samochodów elektrycznych z taśm produkcyjnych Audi Volkswagena, które są eksportowane do Chin.