Food Union uruchamia produkcję Kārums, popularnej u Bałtów przekąski z twarogu jagodowego

Odpowiadając na życzenia ludzi, wyrażone wcześniej tej wiosny w specjalnym głosowaniu „Celebrate CAW!”, wiodąca łotewska firma mleczarska, Food Union, wprowadziła nowy produkt – przekąskę z twarogu jagodowego Kārums. Rocznicowa edycja przekąski jest już dostępna w sklepach na Łotwie. Inwestycja w rozwój i wprowadzenie produktu wynosi około 75 tys. euro.

Nowy Kārums został zainspirowany już znaną i popularną przekąską z twarogu jagodowego, która nie była produkowana od kilku lat, ale była wciąż pamiętana przez jej fanów. Przepis na nową przekąskę z borówkami i twarogiem został całkowicie przeprojektowany – co miało uczynić ją jeszcze smaczniejszą niż produkowaną w czasach odzyskiwania niepodległości przez państwa bałtyckie.

– Reprezentując Crow, mogę zapewnić, że jest bardzo podekscytowany tak pysznym prezentem od narodu łotewskiego! Przekąska z borówkami i twarogiem była spełnieniem marzeń nie tylko dla miłośników naszej marki, ale także dla samego Crow – mówi Ilva Veidemane, Dairy Brand Project Manager w Food Union. – W ramach kampanii „Celebrate CAW!” zapytaliśmy ludzi w swoim serwisie, jaki rodzaj nowej przekąski z twarogiem chcieliby stworzyć i zjeść. Jak zwykle, aktywność głosowania była niezwykle wysoka – w ciągu sześciu tygodni, od maja do czerwca, 19 tys. smakoszy stworzyło 47 tys. wersji przekąski z twarogiem. Trzecią najpopularniejszą odmianą była przekąska o smaku cappuccino z orzechami w polewie czekoladowej (5407 głosów), drugie miejsce zajęła przekąska o smaku tiramisu z nadzieniem z solonego karmelu w polewie karmelowej (7941 głosów), a liderem głosowania była przekąska o smaku borówki z borówką w polewie czekoladowej, która otrzymała 11 302 głosy.

Crow nie jest tak stary jak Kārums. Pierwotnie unikalna receptura przekąski o smaku twarogu, jaką znamy dzisiaj, oraz nazwa produktu – Kārums – zostały stworzone w 1993 r. Jednak symbolem zdobiącym opakowanie produktu w pierwszym roku był rudy kot. W drugim roku istnienia Kārums nastąpiła ikoniczna zmiana – przekąska została zapakowana w pomarańczowe opakowanie, a symbol zmieniono na Kruka.