Hyundai Motor poinformował w środę (28.08), że planuje zikszyć roczną globalną sprzedaż do 5,55 miliona pojazdów do 2030 r., co stanowi wzrost o 30 proc. w porównaniu z 2023 r.. Żeby osiągnąć cel planuje podwoić swoją ofertę hybryd. Jednocześnie będzie to działaniem przeciwko globalnemu spowolnieniu popytu na pojazdy elektryczne.
Hyundai, trzeci światowy producent samochodów pod względem sprzedaży, wraz ze spółką zależną Kia Corp, poinformował również, że odkupi akcje własne o wartości do 4 bln wonów (2,99 mld dolarów) w ciągu najbliższych trzech lat i znacznie zwiększy dywidendy. Notowania akcji spółki wzrosły o 5 proc. po ogłoszeniu tych planówm, zaś a analitycy stwierdzili, że nowa polityka zwrotu dla akcjonariuszy była wyższa niż oczekiwano.
Południowokoreański producent samochodów poinformował, że planuje rozszerzyć swoją ofertę hybrydową z siedmiu do 14 modeli, ponieważ spodziewa się wzrostu popytu na hybrydy, zwłaszcza w Ameryce Północnej. Nie podał harmonogramu wprowadzenia na rynek nowych samochodów. Firma poinformowała również, że zamierza wprowadzić modele pojazdów elektrycznych o rozszerzonym zasięgu (EREV) w Ameryce Północnej i Chinach oraz planuje masową produkcję nowych EREV w tych regionach do końca 2026 roku.
Hyundai i inni producenci samochodów zmieniają swoje strategie, ponieważ globalny wzrost popytu na pojazdy elektryczne zwalnia. Ford Motor i General Motors opóźniły lub anulowały wprowadzenie do produkcji nowych modeli samochodów elektrycznych, aby uniknąć dużych wydatków na modele, których konsumenci nie kupują tak szybko, jak przewidywano. Zmiana firmy Hyundai, aby skupić się bardziej na pojazdach hybrydowych, które łączą silnik elektryczny z silnikiem benzynowym, jest zgodna z działaniami rywali, Toyoty i Forda.
Hybrydy powstaną w USA
Południowokoreański producent samochodów poinformował, że planuje produkować pojazdy hybrydowe w swojej nowej fabryce w Georgii w USA, tam gdzie obecnie powstają produkowane przez Hyundai samochoduy elektryczne. Rentowność modeli hybrydowych producenta była podobna do rentowności samochodów benzynowych, co podkreśla rosnący wkład tego segmentu w jego wynik finansowy. Sprzedaż czystych pojazdów elektrycznych spadła o prawie 25 proc. w drugim kwartale tego roku w porównaniu z tym samym okresem 2023 r.
Producent będzie dążył do wypłaty kwartalnych dywidend w wysokości 2500 wonów na akcję w latach 2025–2027, co stanowi wzrost o 25 proc. w porównaniu z poprzednimi latami.
Leave a Reply