Hyundai wprowadza na rynek Japonii samochód elektryczny za 18 tys. dolarów. To nie pierwsza koreańska próba zdobycia rynku niechętnego „elektrykom”

Południowokoreański Hyundai Motor, poinformował w piątek (10.01), że wprowadzi najtańszy kompaktowy samochód elektryczny w Japonii, aby wejść na rynek zdominowany przez lokalnych gigantów z ugruntowanymi technologiami pojazdów benzynowych i hybrydowych.

Japońska premiera Hyundaia Inster następuje po próbach Tesli i innych zagranicznych marek, aby wejść do kraju, w którym obserwuje się powolne przyjmowanie pojazdów elektrycznych. Dzięki Insterowi Hyundai przyjmie strategię niskiej ceny podobną do wiodącego chińskiego producenta pojazdów elektrycznych, BYD.

Cena modelu podstawowego wynosząca 2,85 mln jenów (18 tys. dolarów) będzie najniższą ceną kompaktowego samochodu elektrycznego w Japonii, niższą od 3,63 mln jenów, które BYD wprowadził w 2023 roku za swojego Dolphin.
– Inster, który zadebiutował w Europie w zeszłym roku po wprowadzeniu na rynek w Korei Południowej jako Casper Electric, będzie dostarczany japońskim klientom od około maja – informował dyrektor generalny Hyundai Mobility Japan Toshiyuki Shimegi na konferencji prasowej podczas salonu samochodowego Tokyo Auto Salon.

W japońskiej kategorii ultrakompaktowych samochodów o ograniczonej mocy „kei car” Nissan Motor Sakura jest sprzedawana za 2,60 mln jenów i jest najpopularniejszym pojazdem elektrycznym w kraju.
Ale nawet Sakura sprzedała mniej niż 23 tys. egzemplarzy w zeszłym roku, co stanowi spadek o prawie 40 proc. w porównaniu z rokiem 2023, co podkreśla brak popularności pojazdów elektrycznych na japońskim rynku samochodów osobowych, na którym roczna sprzedaż pojazdów wynosi około 4 milionów.

W zeszłym roku Hyundai sprzedał w Japonii tylko 607 pojazdów, podczas gdy BYD sprzedał 2223. Tesla nie ujawniła swojej sprzedaży w Japonii.
– Inster to nasz główny produkt, który ma zdobyć uznanie japońskich klientów — przekonuje Shimegi, dodając, że pomaga Hyundaiowi osiągnąć cel dziesięciokrotnego zwiększenia sprzedaży w Japonii w ciągu najbliższych pięciu lat.

Hyundai, który tworzy trzecią co do wielkości grupę motoryzacyjną na świecie z Kia Motors, ponownie wszedł na japoński rynek samochodów osobowych w 2022 r., oferując jedynie pojazdy elektryczne i ogniwa paliwowe, po wyjściu w 2009 r. z powodu niskiej sprzedaży w kraju zdominowanym przez koncerny Toyota Motor, Honda Motor i inne japońskie firmy motoryzacyjne.