Sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów BMW wzrosła o ponad jedną trzecią w lipcu, chociaż niemiecki producent samochodów nadal pozostaje w tyle za Teslą pod względem sprzedaży liczonej od początku roku. Niemiecki koncern BMW zdominował europejski rynek pojazdów elektrycznych po raz pierwszy w lipcu, odnotowując wzrost popytu na rynku na Starym Kontynencie jako jedyny producent.
Niemiecki producent samochodów sprzedał 14 869 w pełni elektrycznych samochodów w lipcu, według firmy badawczej Jato Dynamics – to wzrost o 35 proc. rok do roku. Tesla tymczasem sprzedała 14 561 pojazdów elektrycznych, co oznacza spadek o 16 proc. w skali roku. Jeśli chodzi o szerszy rynek, dane Jato sugerują, że Europejczycy tracą zainteresowanie samochodami w pełni elektrycznymi, a rejestracje pojazdów elektrycznych w zeszłym miesiącu spadły o 6 proc. w porównaniu z lipcem 2023 r.
– Brak jasności co do zachęt dla pojazdów elektrycznych i ich przyszłości nadal stanowi barierę dla konsumentów rozważających zakup pojazdu — uważa Felipe Munoz, globalny analityk w JATO Dynamics.
Niemcy zakończyły swój program dopłat do pojazdów elektrycznych w grudniu w ramach działań mających na celu obniżenie kosztów, co skłoniło producentów do ponownego przemyślenia strategii elektryfikacji.
Jak dotąd BMW udało się wyjść z tego stosunkowo bez szwanku w porównaniu do konkurentów — analitycy przypisują to lojalności konsumentów wobec marki. Niektórzy eksperci zasugerowali również, że za mniejszym zainteresowaniem Teslą stoją uwagi polityczne Elona Muska, dyrektora generalnego Tesli. Mimo to Tesla nadal jest liderem, jeśli chodzi o sprzedaż od początku roku – spółka sprzedała na europejskim rynku łącznie 178 700 pojazdów. Drugie miejsce zajmuje BMW ze sprzedażą 97 525 egzemplarzy, a trzecie Volkswagen ze sprzedażą 88 445 egzemplarzy.
Leave a Reply