Dział energetyczny japońskiego Panasonic Holdings zakończył przygotowania do masowej produkcji baterii 4680 do pojazdów elektrycznych, poinformowała firma w poniedziałek (09.09), ponieważ zamierza rozpocząć dostarczanie ogniw producentom samochodów.
Odnowiony zakład Panasonic Energy w zachodniej prefekturze Wakayama będzie główną fabryką produkującą ogniwa, które według dostawcy Tesli mają pięciokrotnie większą pojemność niż mniejsze baterie cylindryczne 2170. Większe ogniwa 4680 pozwolą producentom samochodów wydłużyć zasięg pojazdów elektrycznych i używać mniejszej liczby ogniw, aby osiągnąć tę samą pojemność akumulatora – informuje w oświadczeniu Panasonic Energy.
Firma zorganizowała ceremonię z okazji zakończenia przygotowań do masowej produkcji baterii i pokazała linię inspekcyjną, na której można było zobaczyć tace ułożone w stosy ze srebrnymi ogniwami.
Firma wysłała próbki baterii 4680 do niektórych producentów samochodów, dla których jest już dostawcą, i zamierza rozpocząć produkcję nowych ogniw po otrzymaniu od nich zielonego światła. Panasonic wcześniej informował, że planuje rozpocząć produkcję ogniw 4680 w pierwszej połowie bieżącego roku obrotowego, który rozpoczął się w kwietniu.
Zakład Wakayama ma zatrudnić około 400 pracowników do rozwoju i produkcji nowych baterii do marca 2025 r. i służyć jako miejsce testowania procesów, które mogłaby wdrożyć w innych fabrykach baterii na całym świecie. Panasonic Energy produkuje już cylindryczne baterie EV 2170 i 1860 w swoich zakładach Suminoe i Kaizuka w Japonii.
Leave a Reply