Rail Baltica zostaje strategicznym partnerem szczytu Intelligent Rail Summit 2024

Rail Baltica zostaje strategicznym partnerem tegorocznego szczytu kolejowego Intelligent Rail Summit 2024 w Tallinie w Estonii, organizowanym przez ProMedia Group, holenderskiego wydawcę wiodących platform branżowych, takich jak RailTech.com.

Według Emiliena Danga, dyrektora technicznego i członka zarządu, dla regionu bałtyckiego Rail Baltica nie tylko poprawi łączność z europejskimi standardowymi liniami kolejowymi, ale także wniesie zaawansowaną wiedzę specjalistyczną w zakresie nowoczesnej, zrównoważonej budowy, wdrażania i eksploatacji kolei dużych prędkości.

– Ten transfer wiedzy odegra bardzo ważną rolę w przyszłym rozwoju technologii kolejowych w całym regionie. W miarę jak kontynuujemy ten ambitny projekt infrastrukturalny w krajach bałtyckich, pozostawanie na bieżąco z najnowszymi innowacjami technologicznymi ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia większej wydajności, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju. Szczyt w Tallinie stanowi idealne forum dla specjalistów z branży do współpracy, dzielenia się spostrzeżeniami i eksplorowania inteligentnych technologii – komentuje Emilien Dang. – Transformacji europejskiej sieci kolejowej za pomocą inteligentnych technologii”, prezentując, w jaki sposób Rail Baltica wykorzystuje zaawansowane technologie w celu zwiększenia łączności, napędzania zrównoważonego rozwoju i wyznaczania nowych standardów przyjaznych dla środowiska rozwiązań kolejowych w całym regionie.

Szczyt, który odbędzie się w stolicy Estonii, jednego z krajów założycielskich Rail Baltica, będzie poświęcony szeregowi pilnych tematów dla branży kolejowej, w tym systemom monitorowania pociągów, technologiom zarządzania majątkiem, konserwacji predykcyjnej oraz integracji sztucznej inteligencji i cyberbezpieczeństwa.

Inteligentny Szczyt Kolejowy 2024 obejmie wizytę w Międzynarodowym Terminalu Pasażerskim Ülemiste, będącym częścią projektu Rail Baltica. Terminal, który ma stać się kluczowym węzłem transportowym dla Estonii, połączy kraj z resztą Europy za pośrednictwem sieci kolei dużych prędkości Rail Baltica. Jego strategiczne położenie w pobliżu lotniska w Tallinnie zwiększa jego funkcjonalność jako kluczowego węzła zarówno dla podróżnych międzynarodowych, jak i lokalnych dojeżdżających do pracy. Terminal został zaprojektowany tak, aby ułatwić bezproblemową integrację podróży koleją, autobusem i samolotem, uzupełnioną o dostęp dla pieszych i rowerzystów, aby zachęcić do ekologicznych opcji transportu. Terminal będzie nie tylko węzłem transportowym, ale także przestrzenią publiczną, która przyczyni się do rozwoju urbanistycznego okolicznych terenów. Pierwsza faza prac budowlanych rozpoczęła się w 2023 r.