Z najnowszego raportu NetB@nk, przygotowanego przez Związek Banków Polskich, wynika, że liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych na koniec III kwartału 2024 roku wyniosła 23 mln. Oznacza to wzrost o 3 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz o 10 proc. w porównaniu z III kwartałem 2023 roku.
Liczba rachunków klientów indywidualnych z dostępem do bankowości elektronicznej wyniosła w III kwartale 2024 roku ponad 44 mln, co oznacza wzrost na poziomie 1 proc. w porównaniu z II kwartałem 2024 roku. Nieznacznie zmalała natomiast liczba klientów aktywnie korzystających z e-bankowości. Obecnie jest 23 mln klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do bankowości elektronicznej. Spadek w porównaniu do II kwartału 2024 roku wynosi 0,5 proc..
Dane dotyczące liczby umów dostępu do bankowości internetowej wskazują na dalszy wzrost. W III kwartale wzrosła liczba umów dostępu do bankowości internetowej wynosiła ponad 44 mln. Niewielki spadek o 0,5 proc. w porównaniu do II kwartału 2024 roku dotyczy natomiast liczby aktywnych klientów bankowości internetowych.
Dynamiczne rośnie liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych. W III kwartale 2024 odnotowano wzrost o ponad 2 proc. liczby aktywnie korzystających z bankowości mobilnych klientów indywidualnych. Obecnie jest ich ponad 23,2 mln. Wśród nich blisko 17 mln zalicza się do użytkowników mobile only, czyli użytkowników, którzy zarządzają swoimi finansami wyłącznie za pośrednictwem mobilnych aplikacji bankowych. W stosunku do II kwartału 2024 roku liczba użytkowników aplikacji wzrosła o 4 proc..
Sektor małych i średnich przedsiębiorstw odnotował wzrost liczby rachunków bankowych z dostępem do bankowości elektronicznej, osiągając łącznie ponad 3,6 mln kont w bankach na koniec III kwartału 2024 roku. Oznacza to wzrost o niemal 1 proc. w porównaniu do poprzedniego okresu. Ponadto o 1 proc. wzrosła średnia wartość przelewu klientów z sektora MSP i obecnie wynosi ponad 6,2 tys. zł. Nieznacznie do poziomu 2,5 mln zmalała natomiast liczba klientów MSP korzystających z elektronicznego dostępu do bankowości.
– Stały wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnych oraz klientów mobile only pokazuje, jak ważnym elementem codziennego zarządzania finansami stała się bankowość mobilna. Obecnie już niemal 17 mln Polaków korzysta wyłącznie z aplikacji bankowych, co świadczy o ich rosnącym zaufaniu do tych rozwiązań. Banki nieustannie rozwijają usługi dostępne w aplikacjach, dostosowując je do potrzeb klientów i jednocześnie dbając wysoki poziom bezpieczeństwa – mówi Włodzimierz Kiciński, wiceprezes Związku Banków Polskich.
Leave a Reply