Alphabet’s Waymo prowadzi rozmowy z południowokoreańskim Hyundai Motor w sprawie outsourcingu produkcji swoich autonomicznych pojazdów. Urzędnicy Waymo i Hyundai Motor spotkali się ponad trzy razy, aby omówić plan wykorzystania elektrycznych pojazdów Hyundai Ioniq 5 do technologii autonomicznej jazdy szóstej generacji Waymo. Plan obejmuje zastąpienie oferty chińskiego Zeekr modelami Ioniq 5.
Raport ogłoszono, gdy administracja prezydenta Joe Bidena w zeszłym tygodniu zamknęła podwyżki taryf na chiński import, w tym 100 proc. cła na pojazdy elektryczne, które wejdą w życie 27 września.
Odnosząc się do dokumentu, Waymo informuje w oświadczeniu: „nie będziemy komentować spekulacji, ale możemy powiedzieć, że ciężko pracujemy nad walidacją Waymo Driver 6. generacji na platformie Zeekr i zamierzamy wprowadzić go do naszej floty, gdy będzie gotowy”. Hyundai Motor Group informuje natomiast, że na tym etapie nic nie jest ustalone w sprawie nowych kontraktów i nowych firm.
Motional, jednostka Hyundai Motor Group zajmująca się technologią autonomicznej jazdy, na początku tego roku odłożyła plany uruchomienia usługi robotaxi z robotaxi nowej generacji Hyundai Ioniq 5 do 2026 r., ponieważ musiała zwolnić setki pracowników w Stanach Zjednoczonych w maju.
Waymo kupiło pojazdy od Stellantis i Jaguar Land Rover oraz zintegrowało swoją technologię z pojazdami bazowymi, aby oferować autonomiczne usługi przewozowe w Phoenix, San Francisco i Los Angeles.
Waymo testuje również swoją technologię autonomicznych samochodów nowej generacji, wykorzystując pojazdy Zeekr, marki samochodów elektrycznych chińskiego Geely Automobile Holdings.
Alphabet poinformował w lipcu, że planuje inwestycję w Waymo w wysokości 5 mld dolarów, ponieważ firma rozszerza obszary usług autonomicznego przewozu.
Leave a Reply