Łotewski Państwowy Inspektorat Techniczny Kolei wydał ostateczną zgodę na projekt obiektu utrzymania infrastruktury Rail Baltica Iecava, spełniając wszystkie warunki projektowe wymagane dla trzech pozwoleń na budowę. Priorytetem został objęty odcinek głównej linii Rail Baltica od Rygi do granicy litewskiej, a budowa ma się rozpocząć w nadchodzących miesiącach.
Pierwsze prace budowlane poza Rygą rozpoczną się na terenie obiektu utrzymania Iecava, który początkowo będzie służył jako baza logistyczna budowy dla głównej linii Rail Baltica. Obecnie prace wylesiania na terenie obiektu zbliżają się do końca, a firma budowlana podpisała umowę na realizację projektu w fazie przeglądu projektu i przygotowania.
Projekt budowy został opracowany we współpracy łotewskich i włoskich firm — Sintagma Srl, włoskiej firmy inżynieryjnej, i BRD Projekts SIA, łotewskiej firmy — w imieniu Eiropas Dzelzceļa līnijas, krajowego organu odpowiadającego za międzynarodową inwestycję Rail Baltica na Łotwie.
Podstawową funkcją punktów obsługi Rail Baltica na Łotwie będzie utrzymanie sieci kolejowej po zakończeniu budowy na dużą skalę. Jednak obiekty konserwacyjne Iecava i Skulte będą również służyć jako kampusy budowlane lub bazy logistyczne, zapewniając magazynowanie materiałów budowlanych, sprzętu i maszyn, a także ułatwiając niezbędne prace przygotowawcze i obsługowe. Obiekt ten będzie również połączony z istniejącą siecią kolejową, aby ułatwić dostawę maszyn i materiałów koleją z portów.
Obiekty konserwacyjne infrastruktury są kluczowe dla zapewnienia utrzymania i wydajnej, bezpiecznej eksploatacji torów Rail Baltica. Aby zmaksymalizować trwałość i korzyści płynące z nowo wybudowanej infrastruktury, zaplanowano dwa punkty konserwacyjne — jeden w Iecava i jeden w Skulte. Gdy linia Rail Baltica będzie w eksploatacji, obiekty zostaną wyposażone w niezbędną infrastrukturę, sprzęt i maszyny do przechowywania, montażu i odnawiania materiałów torowych, konserwacji elementów systemu kolejowego i utrzymywania taboru kolejowego w stanie gotowym do pracy. Zakład Konserwacji Infrastruktury Iecava ma obejmować około 16 hektarów, z zaplanowanymi około 14 kilometrami torów o rozstawie 1435 mm, wraz z połączeniami z pobliskimi torami o rozstawie 1520 mm.
Leave a Reply