EY: 86 proc. polskich firm działających na rynkach zagranicznych planuje dalszy rozwój

Zdecydowana większość, bo 86 proc. polskich firm, które działają na innych rynkach planują dalszy rozwój, z czego 47 proc. na nowych rynkach, a 43 proc. na tych gdzie już są obecni – mówi opublikowany właśnie najnowszy raport firmy doradczej EY. Kluczowym obszarem podczas ekspansji jest dla nich sytuacja na rynku pracy.

Raport EY „Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej” ukazał się w środę 4.09 i przedstawia m.in. plany dotyczące ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne. Wynika z niego, że rozwój na nowych rynkach planuje zdecydowana większość rejestrowanych w Polsce spółek.
Ponad połowa badanych firm – 58 proc. – wskazuje wysokie kompetencje pracowników z Polski jako główną zaletę z punktu widzenia ekspansji międzynarodowej, a dla 52 proc. jest to dostęp do międzynarodowego rynku pracownika dzięki pracy zdalnej.

Kluczowe w zakresie kapitału ludzkiego w procesie ekspansji zagranicznej pozostają kompetencje menadżerskie (51 proc. badanych,) wyprzedzając tym samym kwestie językowe (50 proc.). Kolejno wskazywano na wiedzę na temat konkretnej dziedziny biznesowej (46 proc.) i aspekty cyfrowe (43 proc.). W przypadku wyzwań jakie czekają na rodzime firmy, ankietowani stwierdzali, że istotny jest obszar regulacyjny związany z prawem pracy (32 proc.) i różnice kulturowe (26 proc.).