Produkcja Nissana w październiku spada na całym świecie, z wyjątkiem Meksyku, pomimo groźby zwiększenia ceł w USA

Nissan Motor poinformował w czwartek (28.11), że jego globalna produkcja spadła piąty miesiąc z rzędu w październiku, głównie z powodu redukcji biegów w większości jego centrów produkcyjnych, z wyjątkiem Meksyku.

Podczas gdy globalna sprzedaż również spadła siódmy miesiąc z rzędu, sprzedaż Nissana na głównym rynku w Stanach Zjednoczonych, wzrosła po raz pierwszy od trzech miesięcy.
Nissan na początku tego miesiąca ogłosił plany likwidacji 9000 miejsc pracy i 20proc. swoich mocy produkcyjnych na całym świecie w celu obniżenia kosztów, po tym jak trzeci co do wielkości japoński producent samochodów po Toyocie i Hondzie odnotował spadek sprzedaży w Chinach i USA.

Światowa produkcja Nissana w październiku spadła o 6 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej do 290 848 pojazdów. Produkcja w USA i Chinach spadła o 15 proc., podczas gdy w Wielkiej Brytanii spadła o 23 proc., a w Japonii skurczyła się o 4 proc. Jasnym punktem był Meksyk, gdzie produkcja wzrosła o 12 proc. do 70 382 pojazdów. Oznaczało to, że prawie jeden na cztery samochody Nissan na świecie został wyprodukowany w zeszłym miesiącu powstał w Meksyku.

Może to jednak być chwilowy sukces w związku z zapowiedziami Donalda Trumpa o prowadzeniu 25 proc. na towary produkowane w Kanadzie i Meksyku właśnie.
Nissan wyeksportował w tym roku około 300 tys. pojazdów z Meksyku do USA i będzie uważnie monitorować plany taryfowe, zapewniał dyrektor generalny Makoto Uchida wkrótce po reelekcji Trumpa.

W październiku Nissan sprzedał o 13 proc. więcej pojazdów w USA, co stanowi pierwszy wzrost od lipca, na czele z kompaktowym sedanem Sentra. Sprzedaż Nissana wzrosła również w Meksyku i Kanadzie, ale spadła o dwucyfrowe wskaźniki w Chinach i Europie, co spowodowało spadek o 3 proc. na całym świecie. Dla porównania, globalna sprzedaż Toyoty wzrosła w październiku o 1,4 proc., co oznacza pierwszy wzrost od pięciu miesięcy, podczas gdy globalna produkcja nadal spadała, częściowo z powodu wstrzymania produkcji w USA.

 

Więcej o kłopotach koncernu Toyota:

Globalna produkcja Toyoty spadła dziewiąty miesiąc z rzędu w październiku