Studio filmowo-telewizyjne Alcon Entertainment pozwało w poniedziałek (21.10) Teslę i Warner Bros Discovery za twierdzenia, że wykorzystali obrazy związane z filmem „Blade Runner 2049” do promocji nowej autonomicznej cybertaksówki Tesli.
W pozwie federalnym kalifornijski Alcon zarzuca naruszenie amerykańskiego prawa autorskiego i oskarża Teslę o „fałszywe poparcie” za sugerowanie związku między Alcon a producentem pojazdów elektrycznych należącym do Elona Muska.
„Każda ostrożna marka rozważająca partnerstwo z Teslą musi wziąć pod uwagę masowo wzmacniane, wysoce upolitycznione, kapryśne i arbitralne zachowanie Muska, które czasami przeradza się w mowę nienawiści”, napisano w pozwie.
Warner Bros. był dystrybutorem Alcon dla „Blade Runner 2049”, który zdobył dwa Oscary w 2018 r. i w którym zagrali Ryan Gosling i Harrison Ford w wyczekiwanej kontynuacji kultowego klasyka z 1982 r. Blade Runner.
Alcon powiedział, że odrzucił prośbę Warner Bros. o wykorzystanie obrazów z firmy do transmitowanego na żywo pokazu cybercab Tesli 10 października. Następnie Tesla wykorzystała obrazy stworzone za pomocą sztucznej inteligencji, które nawiązywały do filmu, do swojej premiery cybercab.
W oświadczeniu Alcon informuje, że „zachowanie oskarżonych prawdopodobnie wywoła zamieszanie wśród klientów partnerskich marki Alcon „Blade Runner”, w tym tych, z którymi współpracuje przy nadchodzącej serii „Blade Runner 2099” dla Amazon Prime”.
W pozwie nie wymieniono konkretnych odszkodowań, ale stwierdzono, że Alcon wydał setki milionów dolarów na budowę marki Blade Runner 2049 i że „finansowa skala przywłaszczenia była tutaj znaczna”.
Leave a Reply