Kiedyś popularna ze względu na kolorowe pojemniki do przechowywania żywności, amerykańska firma Tupperware ogłosiła upadłość. Firma przegrała z gwałtownym spadkiem popytu na swoje produkty. Tupperware Brands Inc. i niektóre jej spółki zależne złożyły we wtorek wniosek o ochronę przed upadłością zgłaszaną przez podmioty trzecie.
– Przez ostatnie kilka lat sytuacja finansowa firmy została poważnie nadwyrężona przez trudne otoczenie makroekonomiczne — mówi prezes i dyrektor generalna Laurie Ann Goldman.
W zeszłym roku firma wyraziła „poważne wątpliwości” co do swojej zdolności do kontynuowania działalności w obliczu słabej sytuacji finansowej.
Tupperware odnotowało krótkotrwały wzrost sprzedaży podczas pandemii koronawirusa, kiedy domowe gotowanie zwiększyło popyt na jej firmowe kolorowe, hermetyczne plastikowe pojemniki. Po pandemii wzrost kosztów surowców, wraz ze wzrostem kosztów pracy i transportu, mocno pogorszył marże firmy.
Koncern odnotował spadek sprzedaży przez sześć kolejnych kwartałów od trzeciego kwartału 2021 r., ponieważ inflacja nadal negatywnie wpływała na wydatki jej klientów o niskich i średnich dochodach.
We wtorek (17.09) Tupperware poinformowało, że zwróci się do sądu o zgodę na kontynuowanie działalności w trakcie postępowania upadłościowego. Dodało, że zwróci się również o zgodę na proces sprzedaży firmy w celu ochrony swojej marki.
Leave a Reply