Zysk BMW spada, nie spełnia oczekiwań z powodu słabej sprzedaży w Chinach i problemów z hamulcami BMW. W środę niemiecki koncern (6.11) odnotował 61 proc. spadek zysku w trzecim kwartale, co nie spełniło oczekiwań analityków z powodu spadku sprzedaży w Chinach i problemów z hamulcami, ale stwierdza, że jest na dobrej drodze do spełnienia skorygowanych prognoz finansowych na cały rok.
W oświadczeniu dyrektor generalny BMW Oliver Zipse zapowiada, że po „nadzwyczajnych wyzwaniach w trzecim kwartale… w czwartym kwartale wracamy na ścieżkę większych zysków, aby osiągnąć nasze roczne cele”.
Akcje spółki miały zostać otwarte o 3,1 proc. niżej, najsłabiej wśród akcji niemieckich firm samochodowych, a Zipse informuje, że warunki w Chinach pozostają trudne, „i dotyczy to wszystkich uczestników rynku”.
BMW obniża swoje prognozy na ten rok we wrześniu, powołując się na słaby popyt w Chinach i problemy z układem hamulcowym dostarczonym przez Continental. W październiku niemiecki producent samochodów klasy premium poinformował, że jego sprzedaż w Chinach w trzecim kwartale spadła o jedną trzecią. Konkurencyjni niemieccy producenci samochodów Volkswagen i Mercedes-Benz również zmagają się ze spadkiem sprzedaży w Chinach w związku ze słabą gospodarką i intensywną konkurencją.
BMW poinformowało we wrześniu, że problem z hamulcami dotyczył ponad 1,5 miliona samochodów, a opóźnienia w dostawach spodziewane są dla około 320 tys. pojazdów. Firma poinformowała w środę (6.11), że przekaże opóźnione pojazdy klientom w czwartym kwartale.
BMW odnotowało zysk operacyjny w wysokości 1,7 mld euro (1,82 mld dolarów) za trzeci kwartał, co stanowi spadek o 61 proc. w porównaniu z 4,352 mld euro w tym samym kwartale ubiegłego roku. Analitycy spodziewali się zysku operacyjnego w wysokości 1,8 mld euro.
Przychody producenta samochodów spadły o 15,7 proc. do 32,4 mld euro z 38,46 mld euro rok wcześniej, poniżej oczekiwań analityków na poziomie 34,3 mld euro.
Firma poinformowała, że nadal jest na dobrej drodze do osiągnięcia marży zysku operacyjnego w 2024 r. na poziomie od 6 proc. do 7 proc.. W trzecim kwartale marża zysku operacyjnego BMW w segmencie motoryzacyjnym wyniosła zaledwie 2,3 proc.
W oświadczeniu dyrektor finansowy BMW Walter Mertl zapewnia, że „przy rygorystycznym zarządzaniu BMW Group pozostaje na dobrej drodze” do osiągnięcia celu w zakresie wolnych przepływów pieniężnych z branży motoryzacyjnej w 2024 r.
Leave a Reply