Bruksela chce uzyskać więcej informacji na temat tajnej umowy reklamowej Google-Meta skierowanej do nastolatków

Europejscy regulatorzy poprosili Google o więcej informacji na temat jego obecnie zerwanego nieujawnionego wcześniej partnerstwa reklamowego z Meta Platforms, spółką macierzystą Instagrama, która zignorowała zasady twórcy internetowych wyszukiwarek dotyczące traktowania nieletnich w internecie, donosi dzisiejszy (10.12) „Financial Times”.

Śledztwo „Financial Times” ujawniło w sierpniu, w jaki sposób Google pomogło Meta w nieogłoszonym rynkom projekcie marketingowym skierowanym do 13-17-latków, którzy korzystają z YouTube, należącego do Alphabet w celu promowania Meta oraz Instagram.

Partnerstwo, które rozszerzyło się na Stany Zjednoczone i miało stać się globalne, zostało od tego czasu zerwane, donosi gazeta biznesowa.
Niemniej jednak urzędnicy Komisji Europejskiej badali partnerstwo i wysłali zebrane informacje do regulatorów, którzy rozważają, czy podjąć działania w tej sprawie. W październiku urzędnicy EU nakazali prawnikom Alphabet zebranie i przejrzenie danych, prezentacji, wewnętrznych czatów i wiadomości e-mail związanych z kampaniami reklamowymi.

Google przeprowadził zaktualizowane wewnętrzne szkolenie, aby zapewnić, że jej zespoły sprzedaży są świadome zasad i zabezpieczeń technicznych – zapewniają służby prasowe internetowego giganta.
Google ogranicza kierowanie reklam na podstawie wieku, płci lub zainteresowań osób poniżej 18 roku życia.

Na początku tego roku Meta wprowadziła ulepszoną kontrolę rodzicielską dla kont na Instagramie użytkowników poniżej 18 roku życia w ramach znaczącej przebudowy mającej na celu rozwiązanie rosnących obaw dotyczących negatywnych skutków mediów społecznościowych w społeczeństwie, szczególnie wśród ludzi młodych.