Globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła o 20 proc. w sierpniu, pomimo minimum w Europie

Globalna sprzedaż pojazdów całkowicie elektrycznych i hybrydowych typu plug-in wzrosła o 20 proc. w ujęciu rocznym w sierpniu, napędzana rekordowo wysoką sprzedażą w Chinach i pomimo 33-procentowego spadku w Europie do najsłabszego miesiąca od stycznia 2023 r. – informuje firma badawcza rynku Rho Motion.

Rho Motion spodziewa się, że tegoroczna sprzedaż w Chinach, największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych, wzrośnie o jedną trzecią w porównaniu z ubiegłym rokiem – do 10,5 miliona pojazdów, podczas gdy sprzedaż w Europie będzie mniej więcej na poziomie ubiegłorocznych 3,1 miliona sztuk
Popyt na samochody elektryczne ostygł w ostatnich miesiącach po gwałtownym wzroście przez kilka lat, ponieważ konsumenci czekają na bardziej przystępne cenowo modele lub wybierają hybrydowe alternatywy, co skłoniło producentów samochodów do ograniczenia swoich planów inwestowania w linie produkcyjne skupione na pojazdach wyłącznie elektycznych.

Sprzedaż aut elektrycznych i hybrydowych na całym świecie osiągnęła poziom 1,47 miliona sztuk w sierpniu – informują opublikowane właśnie dane Rho Motion.

Sprzedaż w Chinach wzrosła o 42 proc. w sierpniu i osiągnęła rekordowy poziom ponad miliona pojazdów, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie sprzedaż wzrosła o 8 proc. do 0,16 miliona sztuk.

Sprzedaż w Europie od początku roku spadła o 4 proc., obciążona 23-procentowym spadkiem w Niemczech po cięciu rządowych i unijnych dotacji do produkcji i sprzedaży aut zasilanych akumulatorami.

Rząd niemiecki zgodził się 4 września na odliczenia podatkowe do 40 proc. dla firm od sprzedaży samochodów elektrycznych, po tym jak w zeszłym roku nagle zakończył program subsydiów mający na celu przyspieszenie zielonej transformacji.